مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:402021-06-14اقتصادي

ذخایر ژنتیکی ارزشمند گل های بومی، ظرفیتی مغفول در کارآفرینی و اشتغالزایی دانش بنیان


رییس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران با اشاره به غنای بالای ذخایر ژنتیکی گل و گیاهان بومی ایران بر ضرورت بهره برداری اصولی از آنها در راستای تولید پایدار گل و حفاظت از منابع ژنتیکی موجود تاکید کرد.

- رییس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران با اشاره به غنای بالای ذخایر ژنتیکی گل و گیاهان بومی ایران بر ضرورت بهره برداری اصولی از آنها در راستای تولید پایدار گل و حفاظت از منابع ژنتیکی موجود تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژمان آزادی که در آستانه 25 خردادماه، روز ملی گل سخن می گفت، اظهار کرد: مراسم روز ملی گل امسال در قالب وبیناری با موضوع گل و گیاهان بومی با تکیه بر بافت تاریخی تهران برگزار می شود.

در این وبینار که به همت انجمن عمارات محروسه ایران و با مشارکت انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می شود، ضمن معرفی گل و گیاهان بومی و بررسی ظرفیت ها و چالش های بهره برداری از این منابع، مزایای استفاده از آنها در عمارت ها و مجموعه های تاریخی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به گردش مالی 300 میلیارد دلاری حوزه گل و گیاه دنیا و سهم اندک ایران از این بازار رو به گسترش، گفت: گل و گیاهان زینتی صرفنظر از ارزش فوق العاده اقتصادی در حفظ محیط زیست و همچنین شادی و سلامت روانی جامعه نیز از اهمیت خاصی برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر ژنتیکی ارزشمند گل های بومی، ظرفیتی مغفول در کارآفرینی و اشتغالزایی دانش بنیان

ذخایر ژنتیکی ارزشمند گل های بومی، ظرفیتی مغفول در کارآفرینی و اشتغالزایی دانش بنیان