مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:102021-06-14اقتصادي

تقسم بندی ارقام جدید برنج کشور در 3 گروه


موسسه تحقیقات برنج کشور، ارقام جدید برنج را در سه گروه ارقام خوش کیفیت، ارقام پرپتانسیل و ارقام متحمل به خشکی معرفی کرده است.

- ایسنا/گیلان رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: موسسه تحقیقات برنج کشور، ارقام جدید برنج را در سه گروه ارقام خوش کیفیت، ارقام پرپتانسیل و ارقام متحمل به خشکی معرفی کرده است.

مریم حسینی در جمع خبرنگاران تعداد ارقام برنج معرفی شده از سوی این موسسه را از ابتدای تاسیس تاکنون 55 رقم عنوان کرد و گفت: موسسه تحقیقات برنج کشور، ارقام جدید برنج را در سه گروه ارقام خوش کیفیت، ارقام پرپتانسیل و ارقام متحمل به خشکی معرفی کرده است.

وی افزود: ارقام خوش کیفیت از نظر کیفیت پخت، عطر و طعم مشابه ارقام محلی هستند، اما در عین حال معایب ارقام محلی مانند ارتفاع بوته بلند و آسیب پذیری در برابر خوابیدگی یا ورس و حساسیت به بیماری بلاست را در آنها برطرف کرده ایم.

عملکرد ارقام خوش کیفیت اصلاح شده، بالاتر از ارقام محلی رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان این که عملکرد ارقام خوش کیفیت اصلاح شده، بالاتر از ارقام محلی است، گفت: این ارقام بین 5 تا 6 تن در هکتار عملکرد شلتوک دارند و ارقام گیلانه، آنام و گیلار جزو ارقام خوش کیفیت اصلاح شده با عملکرد مناسب هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقسم بندی ارقام جدید برنج کشور در 3 گروه

تقسم بندی ارقام جدید برنج کشور در 3 گروه