مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-14پزشكي

پاسخ های ساده به سوالات سخت کرونایی


مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، به چند پرسش کلیدی در مورد کرونا پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپس از تزریق واکسن وجود دارد، گفت: خیر، چون ساختار هیچ واکسنی واجد ویروس نیست که بیماری کووید 19 را ایجاد کند.

وی همچنین در پاسخ به اسن سوال که پس از تزریق واکسن ماسک بزنیم یا نزنیم، اظهارداشت: بعضی افراد اولین دوز واکسن را که می زنند، گویا احساس آزادی کرده و ماسک خود را یا بر می دارند یا دیگر جدیت روزهای قبل از واکسن را ندارند.

بخشی از این افراد اکنون مهمان تخت بیمارستان هستند.

کرمانپور در پاسخ به این سوال که واکسن ها برای چه مدت در بدن ایمنی ایجاد می کنند، افزود: هنوز نمی دانیم مصونیتی که واکسن ها در بدن ما ایجاد می کنند، چقدر دوام خواهد داشت و ایا ممکن است گونه های جهش یافته جدید ویروس که در نقاط مختلف دنیا شناسایی می شوند، در برابر واکسن ها مقاوم باشند و آنها را بی اثر کنند.

وی در ادامه در خصوص نوبت و زمان انواع واکسن نوشت، اغلب واکسن های موجود در دو نوبت تزریق می شود: دوز دوم اسپوتنیک، حداقل سه هفته و حداکثر 12 هفته دوز دوم آسترازنکا حداقل چهار هفته و حداکثر 12 هفته دوز دوم سینوفارم و بهارات حداقل چهارهفته و حداکثر بیان نشده است مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در مورد ممنوعیت تزریق واکسن تزریق کنند؟ افزود: با نظر پزشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ های ساده به سوالات سخت کرونایی

پاسخ های ساده به سوالات سخت کرونایی