مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:452021-06-14اجتماعي

کشف یک قوس کهکشانی با وسعت 3 میلیارد سال نوری


ستاره شناسان در کشفی که می تواند کیهان شناسی را متحول کند، موفق به شناسایی یک زنجیره کهکشانی عظیم به شکل یک قوس بزرگ شده اند.

- ستاره شناسان در کشفی که می تواند کیهان شناسی را متحول کند، موفق به شناسایی یک زنجیره کهکشانی عظیم به شکل یک قوس بزرگ شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مدت ها دانشمندان تصور می کردند توزیع ماده به طور مساوی در سراسر جهان قابل مشاهده انجام یافته است و این فرض، اساس کیهان شناسی بود.

اکنون بر اساس یک ارائه مجازی در انجمن نجوم آمریکا، محققان قوس عظیمی از کهکشان ها را در گوشه ای دور از جهان هستی کشف کرده اند که در وسعتی بیش از 3 میلیارد سال نوری گسترانیده شده است.

الکسیا لوپز کیهان شناس حاضر در این جلسه مجازی گفت: این کشف می تواند اساساً کیهان شناسی را آن طور که ما می شناسیم، وارونه کند و مدل استاندارد ما به عبارتی سقوط می کند.

این قوس بزرگ موسوم به قوس غول پیکر (Giant Arc) همانطور که لوپز و همکارانش در دانشگاه لنکشایر مرکزی در پریستون انگلیس آن را صدا می زنند، در هنگام پروژه بررسی آسمان دیجیتال اسلون و مطالعه نور تقریباً 40 هزار اختروش کشف شد.

تصور می شود که اختروش ها ابرسیاه چاله های کابوس واری هستند که به طور فعال در مرکز کهکشان تغذیه می شوند و این پدیده های دیوانه وار چنان نور درخشانی ایجاد می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک قوس کهکشانی با وسعت 3 میلیارد سال نوری

کشف یک قوس کهکشانی با وسعت 3 میلیارد سال نوری