مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 03:402021-06-14اقتصادي

امکان شناسایی مواد در صنایع کشور فراهم شد


دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی یکی از شرکت های فناور، شناسایی و مشخصه یابی مواد را امکانپذیر می کند و از آن برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای و بلورینگی نانومواد و نانوکامپوزیت ها استفاده می شود.

- دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی یکی از شرکت های فناور، شناسایی و مشخصه یابی مواد را امکانپذیر می کند و از آن برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای و بلورینگی نانومواد و نانوکامپوزیت ها استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرماسنجی روبشی تفاضلی موسوم به DSC یکی از انواع ادوات تجزیه حرارتی است که در شیمی کاربرد فراوان دارد و برای تعیین تغییرات آنتالپی و مقدار ظرفیت گرمایی ویژه در یک واکنش شیمیایی، خواه واکنش گرماگیر یا واکنش گرمازا به کار می رود.

در گرماسنجی روبشی تفاضلی، حسگرها یکی از اجزای کلیدی سیستم محسوب می شوند، زیرا تعیین کننده کیفیت اندازه گیری هستند؛ حساسیت بیشتر به معنای امکان شناسایی تغییرات حرارتی کوچکتر در نمونه و یا بر عکس استفاده از مقادیر کمتر نمونه برای آنالیز است.

برای این منظور یکی از شرکت های فناور اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی مجهز به حسگر با حساسیت بالا کرد که قادر به آنالیز موادی با آنتالپی کم مانند مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان شناسایی مواد در صنایع کشور فراهم شد

امکان شناسایی مواد در صنایع کشور فراهم شد