مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 03:202021-06-13اقتصادي

عقب ماندن واحدهای تولیدی ایران از بازار رقابت جهانی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، برای رشد و پیشرفت در عرصه تولید و صنعت به حجم عظیم و توان­مندی از شرکت­های دانش­ بنیان نیازمندیم ولی کمبود این شرکت ها مشکلاتی را در مسیر تولید ایجاد می کند.

- از زمان ورود صنایع مدرن به ایران بسیاری از واحدهای تولیدی کشور عادت کرده­ اند فناوری مورد نیازشان را از شرکت های دیگر خریداری کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، برای رشد و پیشرفت در عرصه تولید و صنعت به حجم عظیم و توان­مندی از شرکت­های دانش­ بنیان نیازمندیم ولی کمبود این شرکت ها مشکلاتی را در مسیر تولید ایجاد می کند.

از همین رو از مهم ترین الزامات جهش تولید در این حوزه، تسهیل و تسریع در تأسیس شرکت های دانش بنیان با حذف فرایندها و بروکراسی غیرضرور در صدور مجوزها و به کارگیری ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ارتقا و بهبود تولید سایر شرکت ها در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات است.

ظرفیت های نرم­ افزاری و نهادهای رسمی در حوزه شرکت های دانش بنیان، عمدتاً شامل قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش ­بنیان و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون احکام دائمی توسعه، قانون رفع موانع تولید رقابت­ پذیر و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندن واحدهای تولیدی ایران از بازار رقابت جهانی

عقب ماندن واحدهای تولیدی ایران از بازار رقابت جهانی