مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 20:052021-06-13اقتصادي

چرا سرمایه های ایرانی باید از کشورهای دیگر سر درآورد؟


یک کارشناس حوزه کار شرایط ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار در کشور را سخت توصیف کرد و گفت: برای تصمیم گیری درباره اشتغال باید نگاه ملی بر نگاه جزیره ای حاکم شود و با فراهم کردن امنیت سرمایه های داخلی و خارجی به رشد اقتصادی و اشتغالزایی دست پیدا کنیم.

- عبداله مختاری در گفتگو با ایسنا درباره راهکارهای ایجاد اشتغال میلیونی در کشور اظهار کرد: ما در ایران بالاترین بازار کار، تولید و مایحتاج اجتماعی را داریم بنابر این اگر برنامه وجود داشته باشد می توان به ایجاد اشتغال میلیونی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه ما باید تحریم کننده باشیم نه تحریم شونده، گفت: ایران به لحاظ محصولات کشاورزی کشوری چهار فصل است و نیازی به خارج نداریم، از لحاظ فرآورده های نفتی هم دنیا به ما محتاج است و به لحاظ مواد اولیه هم در بیشتر موارد کمبودی نداریم پس از چه نگرانیم و چرا تحریم را برای مردم بزرگ کردیم؟ نباید تحریم به ابزاری برای بهانه های بی کفایتی و بی لیاقتی تبدیل شود.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه وقتی لیاقت گرایی در کشور کنار گذاشته شود کشور مسیر ناکارآمدی را طی می کند، افزود: متاسفانه برای ایجاد شغل و تولید در کشور فرآیندی ایجاد کردیم که کسی شهامت و جرأت ورود به بازار کار را ندارد و اگر بخواهد کسب و کاری راه بیاندازد و وامی بگیرد، برای گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سرمایه های ایرانی باید از کشورهای دیگر سر درآورد؟

چرا سرمایه های ایرانی باید از کشورهای دیگر سر درآورد؟