مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 12:052021-06-13اقتصادي

تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند اقتصاد ایران را توسعه دهد


تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران را توسعه دهد.

- به گزارش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه بررسی آخرین وضعیت روابط ایران با اوراسیا از موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان فرصت مناسبی برای اقتصاد کشور یاد کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های ذیربط خواست برای نهایی شدن این موافقتنامه، برنامه زمانبندی تعیین و آن را با جدیت دنبال کنند.

وی همچنین از تجارت آزاد با کشورهای همسایه به عنوان راه پیشرفت اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران نام برد و اظهار داشت: تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نه تنها تهدیدی برای تولید داخلی محسوب نمی شود بلکه بازار بزرگی در اختیار کالاهای تولیدی کشور قرار می گیرد.

معاون اول رییس جمهور از وزارت امور خارجه نیز خواست بسترهای لازم را برای رفع موانع و نهایی شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم کند تا هرچه سریع تر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تأیید قطعی آن در اجلاس سران باشیم.

در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نمایندگان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز حضور داشتند، رییس سازمان توسعه تجارت ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند اقتصاد ایران را توسعه دهد

تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند اقتصاد ایران را توسعه دهد