مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 11:202021-06-13سياسي

چالش های تولید در ایران


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی؛ اصلی­ ترین و مهم ترین چالش رشد تولید کشور، چالش ذهنی برخی از مسئولان در یافتن راه­حل ها در خارج از مرزها است.

- با وجود نقدینگی بسیار زیادی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، هدایت این نقدینگی به­ سوی تولید به دلایل مختلف ناموفق بوده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی؛ اصلی­ ترین و مهم ترین چالش رشد تولید کشور، چالش ذهنی برخی از مسئولان در یافتن راه­حل ها در خارج از مرزها است.

این نوع نگاه، بدون درنظر داشتن توان و استعدادهای داخلی، پیشرفت اقتصادی را فقط با استفاده از کمک بیرونی ممکن می داند؛ به­خصوص در سال های اخیر رشد اقتصاد را در تغییر مواضع سیاست خارجی کشور می دانست.

عدم موفقیت در استفاده از نقدینگی در مسیر تولید با وجود نقدینگی بسیار زیادی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، هدایت این نقدینگی به­ سوی تولید به دلایل مختلف ناموفق بوده است.

هدایت نقدینگی به­ سمت تولید و سرمایه گذاری مولد، نتیجه راهکارهای سلبی و ایجابی مختلفی است که تاکنون به­درستی به­کار گرفته نشده است.

منظور از راه­کارهای سلبی، ممناعت از ورود نقدینگی (توسط بخش خصوصی، بانک ها و سایر موسسات مالی و اعتباری) به فعالیت های رقیب تولید، ازطریق وضع م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های تولید در ایران

چالش های تولید در ایران