مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 08:552021-06-13سياسي

مروری بر دستاوردهای عملیات «قدس 1»


دشمن در صبح روز نخست با هواپیماهای « پی سی 7 » و چرخبال اقدام به بمباران شیمیایی و انفجاری کرد، اما با استقرار سریع توپ های ضدهوایی، یک فروند از این نوع هواپیما با موشک «سام 7» ساقط شده و پاتک هوایی دشمن عملاً ناکام ماند.

- دشمن در صبح روز نخست با هواپیماهای پی سی 7 و چرخبال اقدام به بمباران شیمیایی و انفجاری کرد، اما با استقرار سریع توپ های ضدهوایی، یک فروند از این نوع هواپیما با موشک سام 7 ساقط شده و پاتک هوایی دشمن عملاً ناکام ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساعت 21:25 دقیقه شامگاه 24 خرداد ماه 1364 نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات قدس 1 را با رمز یا محمد رسول الله (ص) در منطقه عملیاتی هورالهویزه در شرق رودخانه دجله عراق، برای انهدام نیروها و بر هم زدن انسجام ماشین جنگی ارتش عراق، در منطقه ای به وسعت 180 کیلومتر مربع آغاز کردند.

در این عملیات چهار روزه، نیروهای عمل کننده ایران ظرف مدت کوتاهی به دو پاسگاه مورد نظر یعنی ابوذکر و ابولیله دشمن دست یافته و مقاومت آنها را درهم کوبیدند.

دشمن در صبح روز نخست با هواپیماهای پی سی 7 و چرخبال اقدام به بمباران شیمیایی و انفجاری نمود، اما با استقرار سریع توپ های ضد هوایی، یک فروند از این نوع هواپیما با موشک سام 7 ساقط شده و پاتک هوایی دشمن عملاً ناکام ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دستاوردهای عملیات «قدس 1»

مروری بر دستاوردهای عملیات «قدس 1»