مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-13بين الملل

چین به گروه 7: دوران گروه های کوچک که برای جهان تصمیم می گرفتند، سرآمده است


چین امروز (یکشنبه) به گروه هفت هشدار داد، روزهایی که گروه هایی کوچک از کشورهای جهان درباره سرنوشت دنیا تصمیم گیری می کردند، دیگر به سرآمده است.

- چین امروز (یکشنبه) به گروه هفت هشدار داد، روزهایی که گروه هایی کوچک از کشورهای جهان درباره سرنوشت دنیا تصمیم گیری می کردند، دیگر به سرآمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی دولت چین انتقادی به ثروتمندترین دموکراسی های جهان است که به دنبال یک موضع مشترک در قبال پکن هستند.

یکی از سخنگوهای سفارت چین در لندن گفت: روزهایی که تصمیم های جهانی را گروهی کوچک از کشورها اتخاذ می کردند، به سرآمده است.

ما همیشه بر این باوریم که کشورها چه بزرگ و چه کوچک، قوی یا ضعیف و فقیر یا غنی، یکسان و برابر هستند و امور دنیا باید از طریق رایزنی همه کشورها حل و فصل شود.

قدرتمند شدن و ظهور مجدد چین به عنوان یک قدرت پیشروی جهانی یکی از مهمترین رویدادهای ژئوپلیتیکی در دوران مدرن در کنار فروپاشی شوروی در 1991 است که به جنگ سرد پایان داد.

گروه هفت متشکل از رهبران کشورهای قدرتمند اقتصادی در کورنوال، انگلیس گردهم آمدند تا در نشستی سه روزه به بررسی اوضاع بپردازند.

جاستین ترودو، نخست وزیر انگلیس رهبری گفت وگوهای گروه هفت را روز شنبه درباره چین برعهده داشت و از رهبران این گروه خواست تا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به گروه 7: دوران گروه های کوچک که برای جهان تصمیم می گرفتند، سرآمده است

چین به گروه 7: دوران گروه های کوچک که برای جهان تصمیم می گرفتند، سرآمده است