مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:502021-06-13پزشكي

آنچه باید در مورد عوارض واکسیناسیون کرونا بدانید


با وجود این که روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا واکسینه می شوند، همچنان سوالات زیادی در مورد عوارض جانبی پس از واکسیناسیون ذهن افراد را آزار می دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی با وجود این که روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا واکسینه می شوند، همچنان سوالات زیادی در مورد عوارض جانبی پس از واکسیناسیون ذهن افراد را آزار می دهد.

به نقل از ترکیش دیلی، عوارض جانبی موقتی از جمله سردرد، خستگی و تب از علائم فعالیت سیستم ایمنی بدن است و یک پاسخ طبیعی به واکسن ها محسوب می شوند.

دکتر پیتر مارکس، رییس واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده که پس از اولین دوز تزریقی خستگی را تجربه کرده است، گفت: روز بعد از دریافت واکسن هیچ کاری را که فعالیت بدنی سنگین باشد، برنامه ریزی نمی کنم.

بعد از تزریق اولین دوز واکسن، بدن یک متجاوز خارجی را تشخیص می دهد و فعالیت خود را آغاز می کند، گلبول های سفید خون به سمت محل حرکت کرده و باعث التهابی می شوند که نتیجه آن لرز، درد، خستگی و سایر عوارض جانبی است.

این مرحله از پاسخ سریع سیستم ایمنی بدن شما با افزایش سن کاهش می یابد و دلیلی است که افراد جوان بیشتر از بزرگسالان عوارض جانبی را گزارش می کنند.

همچنین، برخی از واکسن ها واکنش های بیشتری نسبت به واکسن های دیگر ایجاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید در مورد عوارض واکسیناسیون کرونا بدانید

آنچه باید در مورد عوارض واکسیناسیون کرونا بدانید