مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-13سياسي

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است


مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نعمت انتخابات از برکت انقلاب اسلامی است، گفت: شرکت در انتخابات هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است.

- ، مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه ای، ضمن دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی به حضور گسترده در انتخابات، آن را واجب شرعی و عقلی دانست.

متن بیانیه آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است: 1.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهدا است و حضور در انتخابات بیعت مجدد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است.

و اما واجب عقلی به این دلیل است که که عقل می گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمیت ویژه ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است

شرکت در انتخابات واجب شرعی و عقلی است