مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-13فرهنگي

«تنبور لَکستان» خواندنی شد/ توضیحات مشروح نویسنده


کتاب «تنبور لَکستان؛ آوانویسی و بررسی تحلیلی» تألیف رامتین کاکاوندی نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- ، کتاب تنبور لَکستان؛ آوانویسی و بررسی تحلیلی تألیف رامتین کاکاوندی نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی از سوی انتشارات عارف پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

رامتین کاکاوندی درباره این اثر تالیفی گفت در این کتاب به مبحث موسیقی مقامی تنبور لکستان و قوائد چگونگی طرز تنبورنوازی دوره مذکور اشاره شده و با شیوه نواختن امامقلی امامی که یکی از برجسته ترین نوازندگان تنبور و میراث دار فرهنگ موسیقایی آن حوزه بوده اند مقام های آن دوره را تجزیه و تحلیل و وضع و حالت پیدایش مقام ها را با طرز رسم ایشان آوانگاری شده است.

وی با اشاره به انگیزه های خود برای انتشار این کتاب تاکید کرد: بنده با الهام از شیوه نوازندگی شاگردان آقاسید نصرالدین، مصمم به آوانگاری این نوع شیوه شدم و با گردآوری آثار ضبط شده استادان مطرح و با جمع آوری تاریخ پیدایش و خلق مقامات تصمیم به انتشار این مجموعه گرفتم.

کاکاوندی در ادامه درباره محتوای این اثر پژوهشی توضیح داد: مقام های آوانگاری شده این مکتوب، به سه دلیل برداشتی از شیوه مقام نوازی امامقلی امامی است، نخست اینکه، چون ذات موسیقی مقامی براساس بداهه است و تمامی مقام ها به صورت سینه به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تنبور لَکستان» خواندنی شد/ توضیحات مشروح نویسنده

«تنبور لَکستان» خواندنی شد/ توضیحات مشروح نویسنده