مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 14:402021-06-12بين الملل

واشنگتن پست: بین کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو ارتباطاتی هست


روزنامه واشنگتن پست بر وجود ارتباط بین تلاش نافرجام کودتا در اردن و تلاش های دولت سابق آمریکا برای اجرایی کردن طرح موسوم به معامله قرن تاکید کرد.

- واشنگتن پست: بین کودتای نافرجام اردن، "معامله قرن" و نتانیاهو ارتباطاتی هست روزنامه واشنگتن پست بر وجود ارتباط بین تلاش نافرجام کودتا در اردن و تلاش های دولت سابق آمریکا برای اجرایی کردن طرح موسوم به "معامله قرن" تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزنامه طی یک مقاله در روز جمعه به قلم ستون نویس آن دیوید اگناتیوس براساس اظهارات 10 مسؤول کنونی و سابق مطلع به موضوع نوشت: تن ندادن ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به فشارها و عدم موافقت با چشم پوشی ها از وضعیت قدس و مسائل دیگر در رابطه با فلسطینی ها مهمترین عواملی بودند که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا را در اجرای رویای بلندپروازانه اش در زمینه تحقق صلح بین اسراییلی ها و فلسطینی ها ناکام گذاشت؛ رویایی که از بین آنها عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو بود.

در این مقاله احتمال داده می شود، اثرات انگشت آمریکا، عربستان و اسراییل در پس تنش هایی که طی سال های گذشته اردن را درگیر کرد و در راس آن تلاش نافرجام کودتا در آوریل گذشته قابل مشاهده بوده که بهای پایداری ملک عبدالله محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: بین کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو ارتباطاتی هست

واشنگتن پست: بین کودتای نافرجام اردن، معامله قرن و نتانیاهو ارتباطاتی هست