مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 10:202021-06-12اقتصادي

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان خبر داد.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان به عنوان یکی از مهم ترین استان های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته ای دارد و هنرمندان صنایع دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: صنایع دستی این استان از جمله ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم زنی، گلیم بافی، گیوه دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 55 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن ها یکی از رشته های شاخص استان زنجان رشته ملیله کاری است که سال 1398 شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

  ارجمند با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به حساب می آید، اضافه کرد: در سال 99 صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی زنجان به صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: صنایع دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج فارس، صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان

صادرات یک میلیون و 330 هزار دلاری صنایع دستی استان زنجان