مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 08:402021-06-12اقتصادي

حال شالیزارهای رشت خوب است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای رشت در حال حاضر خوب است گفت: وجین اول در 90 درصد از این شالیزارها انجام شده است.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای رشت در حال حاضر خوب است گفت: وجین اول در 90 درصد از این شالیزارها انجام شده است.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و هم اکنون مرحله داشت این محصول به خوبی در حال سپری شدن است.

وی افزود: وجین اول در 90 درصد از شالیزارهای رشت و وجین دوم در 60 درصد شالیزارهای شهرستان رشت انجام شده است و علیرغم کاهش ورودی آب سد سفیدرود به دلیل نوبت بندی شدن قطع و رها سازی آب، برنجکاران ما مشکلی ندارند.

اسدی پرور با اشاره به اینکه به طور میانگین 160 هزار تن برنج سفید در رشت تولید می شود، ادامه داد: وضعیت شالیزارهای رشت در حال حاضر خوب است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت به توسعه مکانیزاسیون در نشاء برنج شهرستان رشت در سال جاری اشاره کرد و گفت: 75 درصد نشاء رشت به صورت مکانیزه بوده است و این امر موجب می شود که رنج تولید برنج در شهرستان کاهش یابد و جوانان بیشتری برای تولید برنج ورود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال شالیزارهای رشت خوب است

حال شالیزارهای رشت خوب است