مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-12اجتماعي

پایتخت تنوع زیستی ایران کجاست؟+تصاویر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از این استان به عنوان پایتخت تنوع زیستی کشور نام برد و گفت: استان سمنان از نظر تنوع زیستی و به خصوص تنوع زیستی پستانداران با بیش از 50گونه پستاندار مقام اول کشور را دارد.

- امیر عبدوس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تنوع و تعدد گونه های جانوری در این استان اظهار کرد: استان سمنان با فاصله بسیار زیاد رتبه نخست تنوع زیستی کشور را داشته و از این رو پایتخت تنوع زیستی در ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به تنوع گونه های جانوری در این استان پهناور خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای 160 گونه پرنده، 50گونه از رسته پستانداران، 40 خزنده، 6 دوزیست بوده و علاوه بر این هر هشت گونه گربه سان موجود در اقلیم کشورمان را در زیستگاه های خود داشته و هیچکدام نیز منقرض نشدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از یوزپلنگ آسیایی به عنوان مهمترین و محبوب ترین گونه جانوری در کشور نام برد و گفت: استان سمنان مهمترین زیستگاه این گونه شدیدا در حال انقراض است.

ضمن اینکه زیستگاه توران در این استان، تنها زیستگاه زادآور یوز در ایران و جهان است و از همین رو این زیستکره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تصویر: حیات وحش زیستگاه پرور-مهدیشهر وی از وجود سه پارک ملی در این استان خبر داد و افزود: استان سمنان در حال حاضر دارای سه پارک ملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت تنوع زیستی ایران کجاست؟+تصاویر

پایتخت تنوع زیستی ایران کجاست؟+تصاویر