مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 04:152021-06-10اقتصادي

کشت محصولات پرآب بر مساوی با برداشت زیان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و پایین بودن سطح آب های زیرزمینی، کشت محصولات پرآب بر سبب زیان کشاورزان می شود.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و پایین بودن سطح آب های زیرزمینی، کشت محصولات پرآب بر سبب زیان کشاورزان می شود.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آب در دو بخش سطحی و زیرزمینی، اظهار کرد: مجموع بارندگی ها تا روز 18 خردادماه سال آبی 1400 - 1399 حدود 199 میلی متر است که در مقایسه با بارندگی دوره مشابه در سال آبی 1398 - 1399 که حدود 359 میلی متر بود، حدود 44 درصد منفی است که به تبع آن کاهش آورد رودخانه ها و کاهش آب پشت سدها را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وضعیت رودخانه های استان، افزود: ورودی روان آب ها کاهش چشم گیری داشته است و این کاهش، زنگ خطر برای کشاورزانی است که از حق آبه های سنتی استفاده می کنند تا از کشت محصولات پرآب بر خودداری کنند؛ چراکه سطح آب های زیرزمینی و روان آب ها کاهش یافته و امکان آبیاری این محصولات وجود ندارد.

این مسئول در رابطه با تامین آب تابستان امسال، ادامه داد: در بحث آب شرب با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب سعی داریم تا با مدیریت آب خروجی سدها، مانع قطعی آب شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات پرآب بر مساوی با برداشت زیان

کشت محصولات پرآب بر مساوی با برداشت زیان