مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 10:402021-06-08سياسي

جزییات نخستین رژه نظامی الحشد الشعبی به مناسبت سالروز صدور فتوای مرجعیت


سازمان الحشد الشعبی عراق قصد دارد به مناسبت هفتمین سالروز تاسیس خود، برای نخستین بار یک رژه نظامی بزرگ، پس از موافقت نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق برگزار کند.

-   تاسیس الحشد الشعبی با فتوای تاریخی آیت الله سیستانی آیت الله سید علی السیستانی با فتوای تاریخی خود در 13 ژوئن 2014 (خرداد93) به عنوان بنیانگذار سازمان مردمی و نظامی الحشد الشعبی عراق شناخته می شود.

در پی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق، تشکیلات مردمی الحشدالشعبی برای سازماندهی میلیون ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش شکل گرفت.

 هسته اولیه الحشد الشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها و مسیحیان و ایزدی ها در آن مشارکت کردند.

    حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق با صدور حکمی حکومتی در 24 فوریه 2016 (5 اسفند 94) در آخرین ماه های جنگ با داعش، الحشد الشعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد.

جریانهای سیاسی حامی الحشد الشعبی نیز در 26 نوامبر 2016 (ششم آذر 95) در ادامه سازماندهی این تشکیلات نظامی در چارچوب قوانین عراق، با اکثریت آرا، قانون الحشد الشعبی را در پارلمان تصویب کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نخستین رژه نظامی الحشد الشعبی به مناسبت سالروز صدور فتوای مرجعیت

جزییات نخستین رژه نظامی الحشد الشعبی به مناسبت سالروز صدور فتوای مرجعیت