مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 09:552021-06-07اقتصادي

90 درصد بازنشستگان در ایران زیر 60 سال هستند/ چرا ایران ونزوئلایی نشد؟


معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ایران و ونزوئلا طی چند سال گذشته زیر فشار حداکثری بودند ما تورم ایران بسیار کمتر از تورم ونزوئلا بود، - احمد میدری معاون رفاه که همراه ایران در تشکیل سازمان اوپک نقش داشت و ثروتمند ترین کشور آمریکای لاتین به شمار می رفت با گره زدن هزینه های خود به درآمدهای نفتی که بیش از 50 درصد بود به مشکلات خود افزود.

به طوریکه ونزوئلا از سال 20036 تاکنون حدود 30 برنامه رفاهی از مسکن و بهداشت و آموزش رایگان گرفته تا مسائل دیگر را یارانه ای عرضه کرد اما به دلیل تحریم های این کشور و کاهش درآمدهای نفتی قیمت ها طی سه سال 530 هزار برابر شد.

در ایران از در یک دهه گذشته حدود 11 برابر افزایش قیمت را تجربه کردیم که تورم سال گذشته که حدود 60 درصد گزارش شده باعث زیان همه مردم شده است.

به گفته وی، ونزوئلا حدود 32 میلیون جمعیت دارد و به کویت آمریکای لاتین معروف بود اکنون 10 درصد جمعیتش آواره شده و از این کشور رفتند.

افراد بالغ نیز کاهش وزن 10 کیلوگرمی داشتند.

میدری با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی منجر به کاهش فاصله طبقاتی در کوتاه مدت خواهد شد توضیح داد: در سالهایی که درآمدهای نفتی بین 70 تا 100 میلیارد دلار بود یارانه پرداخت خواهد شد که سهم دهک های پایین درآمدی افزایش می یابد اما باید توجه داشت ادامه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد بازنشستگان در ایران زیر 60 سال هستند/ چرا ایران ونزوئلایی نشد؟

90 درصد بازنشستگان در ایران زیر 60 سال هستند/ چرا ایران ونزوئلایی نشد؟