مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 04:452021-06-05پزشكي

اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی چیست؟


رییس اورژانس 115 گیلان با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و بروز گرمازدگی، مهمترین اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی را تشریح کرد.

- ایسنا/گیلان رییس اورژانس 115 گیلان با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و بروز گرمازدگی، مهمترین اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی را تشریح کرد.

دکتر پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی اظهار کرد: وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و همچنین قبل و بعد و در طی ورزش، مصرف مایعات را بیشتر کنید.

وی با تاکید بر خودداری از پوشیدن لباس های ضخیم که مانع تعریق و دفع گرما می شود، گفت: به طور کلی در تابستان و هوای گرم مصرف مایعات را باید بیشتر و از مصرف چای، قهوه و انواع کولاها خودداری کرد.

رییس اورژانس 115 گیلان بر لزوم استفاده بیشتر سبزیجات و میوه جات تاکید و تصریح کرد: ساعات 12 تا 15 که شدت گرما در تابستان بیشتر است، در صورت امکان از منزل بیرون نیاییم.

اسدی ادامه داد: چنانچه در هوای گرم ورزش می کنید، سعی کنید تمرینات شدید را صبح زود و یا عصر که هوا خنک است انجام دهید.

وی افزود: چنانچه یکی از اعضای خانواده، پوست خشک و داغ داشت یا دچار هذیان، تشنج و یا عدم هوشیاری شد، سریعا با اورژانس 115 تماس گرفته و فرد را در وضعیت خوابیده قرار داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی چیست؟

اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی چیست؟