مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 06:452021-06-03اقتصادي

اولویت های بانک مرکزی برای تحقق شعار 1400 اعلام شد


برنامه های حوزه های تخصصی بانک مرکزی در چارچوب رسالت و ماموریت های قانونی محوله به این نهاد و در راستای تحقق شعار سال 1400 منتشر شد.

- - تأمین منابع لازم برای خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی - اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان به منظور حمایت از تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات برنامه های حوزه ارزی - فراهم کردن امکان تنوع و تسهیل در روش های برگشت ارز حاصل از صادرات به منظور افزایش میزان برگشت ارز و ایفا تعهدات ارزی صادرکنندگان.

- بازنگری مجموعه مقررات ارزی و حذف موانع موجود در راستای تسهیل و تسریع فرآیند واردات اقلام مرتبط با خطوط تولید و نیز بهره گیری بهینه از ارز حاصل از صادرات.

‏ - تخصیص بهینه و مدیریت منابع ارزی در جهت تأمین مواد اولیه و کالاهای واسطه ای - ارتقا سامانه های ارزی در جهت افزایش شفافیت، کارایی و پیشگیری حداکثری از فساد.

- مدیریت بازار ارز و کنترل حداکثری نوسانات نرخ ارز از طریق روش های معمول فعالیت در بازار و پایش بازار با هماهنگی حوزه های ذی ربط.

- انعقاد پیمان های منطقه ای و پیوستن به سازوکارهای تسهیل مراودات مالی بین المللی در صورت رفع تحریم ها.

- تقویت و گسترش بهره گیری از سازوکار تهاتر جهت مدیریت دریافت و انتقال ارز، با استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه بانکی کشور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت های بانک مرکزی برای تحقق شعار 1400 اعلام شد

اولویت های بانک مرکزی برای تحقق شعار 1400 اعلام شد