مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-03سياسي

شناسایی مزیت های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ضروری است


شناسایی مزیت های برتر و نسبی دو کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه ضروری است.

- به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان پیرامون موضوعات دو کشور اظهار داشت: حضور سرکنسولگری کشور جمهوری اسلامی افغانستان در سیستان و بلوچستان برای تعمیق مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیت 2 کشور و ملت بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه حضور کنسولگری افغانستان در زاهدان دارای اهمیت خواهد بود افزود: این مهم با یک نگاه یکی شده، مطلوب و هماهنگ بین 2کشور و قاعدتاً توسط مجموعه وزارت امورخارجه و زیر مجموعه ها انجام و محقق می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هماهنگی ها میان 2 کشور ایران و افغانستان به روابط بهتر کمک می کند، گفت: این مهم تسهیل کنندگی بیشتر در مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی میان این 2 کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه افرادی که در حوزه وزارت امور خارجه 2 کشور فعال اند و همچنین نمایندگی وزارت خارجه در سیستان و بلوچستان از زمانی که فعال شده بسیار مؤثر بوده و توانسته بستر مناسب گفت وگوها در دو سوی مرز با افغانستان و پاکستان را فراهم کند اظهار داشت: به همین نسبت نقش آفرینی سرکنسول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی مزیت های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ضروری است

شناسایی مزیت های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ضروری است