مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 04:152021-06-03اقتصادي

کاهش 40 درصدی علوفه در لرستان/ دامداران لرستانی علوفه خود را ذخیره کنند


معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم ذخیره سازی علوفه توسط دامداران استان تاکید کرد.

- ناصر نجیب زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس از خرم آباد بیان کرد: در لرستان 4 میلیون و 800 هزار واحد دامی اعم از دام سنگین و سبک پرورش داده می شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین مسئله در ارتباط با تولید در این بخش، تغذیه دام و تامین نهاده ها است، افزود: لرستان به علت شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطقی است که به خاطر بارندگی خوب، بخشی از تعلیف در مراتع انجام می شده و قسمتی از مزارع و تغذیه تکمیلی نیز توسط دولت صورت می پذیرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کم بارشی امسال گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بیش از 40 درصد تامین علوفه به علت خشکسالی کاهش یافته است، تمهیداتی اندیشیده و پیشنهاداتی ارائه شده است تا با تصویب منابع مورد نیاز دولتی و سطح ملی از جمله خرید تضمینی گوشت و دام و برنامه هایی که عمده آن مربوط به تامین علوفه است؛ بتوانیم مشکلات را تا حدودی مرتفع کنیم.

نجیب زاده با یادآوری اینکه یک میلیون و 200 هزار تن نیاز خوراک دام های استان از علوفه خشبی و چوبی مانند کاه و یونجه تامین می شود، ادامه داد: همچنین 250 هزار تن مواد دانه ای مصرف می شود که به صورت تغذیه تکمیلی در دامداری های صنعتی، روستایی و عشایری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی علوفه در لرستان/ دامداران لرستانی علوفه خود را ذخیره کنند

کاهش 40 درصدی علوفه در لرستان/ دامداران لرستانی علوفه خود را ذخیره کنند