مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 17:552021-06-02پزشكي

کشف دانشمندان آلمانی درباره خاصیت ضدکرونایی مریم گلی


کشف دانشمندان آلمانی درباره خاصیت ضدکرونایی مریم گلی یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به شیوع ویرس کرونا و تلاش های گیاه شناسان برای معرفی دارویی برای این ویروس، گفت: دانشمندان آلمانی دانشگاه دوسنبرگ در مطالعه ای جدید اثبات کردند که دم نوش مریم گلی و پریلا دارای تأثیرات ضدویروسی بر کرونا ویروس است.

زهرا توکلی با اشاره به خواص ضد ویروس مریم گلی، اظهار کرد: این گیاه یکی از اعضای خانواده نعناعیان و یک گیاه دارویی معطر است که از گذشته های دور در پزشکی سنتی برای درمان عفونت های ویروسی استفاده شده است.

وی ادامه داد: خواص ضد ویروسی مریم گلی بیشتر با ترکیباتی به نام سافی سینولید مرتبط است که در برگ ها و ساقه این گیاه وجود دارند.

توکلی با اشاره به این که پژوهش های آزمایشگاهی نشان داده اند که مریم گلی ممکن است با ویروس نقص ایمنی انسان نوع یا 1 HIV- که به ایدز منجر می شود، مبارزه کند، عنوان کرد: در یک مطالعه، عصاره مریم گلی با پیشگیری از ورود ویروس به سلول های هدف به طور قابل توجهی فعالیت اچ آی وی را مهار کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: همچنین، مریم گلی توانایی خود در مبارزه با ویروس هرپس سیمپلکس نوع-1 و ایندیانا وسیکیولوویروس که حیوانات اهلی مانند اسب، گاو و خوک را آلوده می کند، نشان داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دانشمندان آلمانی درباره خاصیت ضدکرونایی مریم گلی

کشف دانشمندان آلمانی درباره خاصیت ضدکرونایی مریم گلی