مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 07:102021-06-01اقتصادي

وجود 2 میلیون هکتار کانون بسیار بحرانی ریزگرد در کشور


معاون محیط زیست از شناسایی 2 میلیون هکتار کانون ریزگرد داخلی و 350 میلیون هکتار کانون خارجی اشاره کرد و گفت: 40 درصد از تالابهای کشور تبدیل به کانون ریزگرد شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست خبری این سازمان به مناسبت هفته محیط زیست با رونمایی از پوستر این هفته اظهار داشت: سال 97 کارگروهی در سازمان محیط زیست موظف شد برنامه هایی را با رویکرد اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند و با جمع آوری گزارش های وضعیت آب، فرونشست، آلودگی هوا، تالاب ها از کارگروه های ملی این حوزه ها درخواست کردیم که گزارشی برای بهبود وضعیت موجود ارائه کنند.

بعد از جمع آوری گزارش ها متوجه شدیم چالش های زیست محیطی ما فراتر از تصور و بهم پیچیده با دیگر حوزه ها است.

وجود 30 میلیون تن پسماند صنعتی و خطرناک در کشور تجریشی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 میلیون تن پسماندهای صنعتی و خطرناک در کشور نیازمند نظارت است و در این سامانه مبدا و مقصدها مشخص شده است و متوجه شدیم مخازن دفن ما دچار مشکل است.

ایجاد سامانه پایش آنلاین صنایع به گفته وی یک سامانه پایش با کمک وزارت صمت طراحی شده است که 100 هزار صنعت در این سامانه دارای هویت شده و میزان آلایندگی های زیست محیطی شان اندازه گیری خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 2 میلیون هکتار کانون بسیار بحرانی ریزگرد در کشور

وجود 2 میلیون هکتار کانون بسیار بحرانی ریزگرد در کشور