مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 09:302021-05-31پزشكي

ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده های دست ساز در عطاری ها


سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه و فروش فرآورده های دست ساز و باگ ممنوع است.

- سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هشدار داد ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده های دست ساز در عطاری ها ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه و فروش فرآورده های دست ساز و باگ ممنوع است.

رحمت الله افشار افزود: اکثر فرآورده های غیرمجازی که در عطاری ها برای مقاصد درمانی مانند درمان لاغری، چاقی،رفع ناتوانی جنسی و مواردی نیز برای درمان های پوستی عرضه می شوند.

وی اظهارکرد: در فرآورده هایی که به صورت غیرمجاز و عمدتاً در کارگاه های زیرزمینی تهیه می شوند دارای کورتون ها و داروهای هستند که غلظت نامتعارف آن ها می تواند منجر به عوارض شدید گوارشی، کلیوی، پوکی استخوان و .

شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در بازرسی های خود به طور جدی با فروش و عرضه این فرآورده ها برخورد خواهند کرد و در صورت مشاهده این فرآورده ها آنها را جمع آوری و با فرد خاطی برخورد می کنند.

افشار با اشاره به اسامی برخی از این فرآوده های غیرمجاز تصریح کرد: قرص های فرشته، پودر رویال، جی فست از جمله این دارو های غیرمجاز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده های دست ساز در عطاری ها

ممنوعیت عرضه و فروش فرآورده های دست ساز در عطاری ها