مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 16:352021-05-30اقتصادي

آتش زدن بقایای گیاهی مزارع ممنوع /سوزاندن بقایای گیاهی برابر با کاهش تولید


رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آتش زدن مزارع موجب کاهش پایداری، افزایش فرسایش، افت حاصلخیزی خاک و نهایتاً کاهش تولید می گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فرزانه مشتاقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی بویژه کلزا و غلات همه ساله مشاهده می گردد تعدادی از کشاورزان با اهداف مختلفی از جمله سهولت در عملیات خاکورزی وآماده سازی اراضی خود برای کشت دوم اقدام به آتش زدن مزارع و سوزاندن بقایای گیاهی می کنند.

وی گفت: آنچه مسلم است، با هر آتش سوزی مقداری از خاک سطحی ارزش حیاتی خود را از دست می دهد و ادامه این امر به مرور زمان موجب کاهش پایداری، افزایش فرسایش، افت حاصلخیزی خاک و نهایتاً کاهش تولید می گردد.

مشتاقی با اشاره به محدودیت های قانونی مصرح در این خصوص گفت: در راستای اجرایی شدن بند ب ماده 2و مواد 21،19،18،16،15،11،9،7،6،4،1 قانون مدیریت پسماندها و به استناد ماده 16 قانون حفاظت ازخاک و تبصره 3 ماده 20 قانون هوای پاک و نهایتاً با عنایت به مفاد ماده 688 قانون مجازات اسلامی از کشاورزان خواهشمندیم از سوزاندن بقایای گیاهان جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن بقایای گیاهی مزارع ممنوع /سوزاندن بقایای گیاهی برابر با کاهش تولید

آتش زدن بقایای گیاهی مزارع ممنوع /سوزاندن بقایای گیاهی برابر با کاهش تولید