مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-30اجتماعي

زنگ خطر انقراض آهوی ایرانی به صدا درآمده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تخریب زیستگاه و شکار بی رویه باعث شده تا جمعیت 20 هزار رأسی آهوی ایرانی در خراسان جنوبی به زیر 500 رأس برسد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تخریب زیستگاه و شکار بی رویه باعث شده تا جمعیت 20 هزار رأسی آهوی ایرانی در خراسان جنوبی به زیر 500 رأس برسد.

حسن اکبری، امروز یکشنبه 9 خرداد به رسانه های گروهی گفت: آهوی ایرانی، گونه نادر در شرق کشور است که در طول 70 سال اخیر با خطر کاهش جمعیت مواجه شده و زنگ خطر انقراض آن به صدا درآمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در دهه های 1330 و 1340، خراسان جنوبی زیستگاه 20 هزار رأس آهو بود، اما با شکار بی رویه، جمعیت آن کاهش یافته و اکنون به زیر 500 رأس رسیده است.

وی گفت: چند سالی می شود که اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام به ایجاد مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از کاهش جمعیت آهو و احیای نسل این گونه نادر کرده تا با بارورسازی آهوها و تولد بره آهوی ایرانی، از خطر انقراض این گونه جانوری جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احداث اولین مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی در مناطق شکار ممنوع عشق آباد و بشرویه به دهه هشتاد برمی گردد، افزود: در این بازه 20 ساله برای افزایش زیستگاه های حفاظت شده در استان تلاش زیادی شده و حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر انقراض آهوی ایرانی به صدا درآمده است

زنگ خطر انقراض آهوی ایرانی به صدا درآمده است