مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 18:052021-05-29اقتصادي

خشکسالی یک سوم محصولات کشاورزی گلستان را از بین برد


یک سوم محصولات کشاورزی استان به دلیل خشکسالی و کمبودهای بارندگی در سال آبی فعلی برداشت نشده اند.

- ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: یک سوم محصولات کشاورزی استان به دلیل خشکسالی و کمبودهای بارندگی در سال آبی فعلی برداشت نشده اند.

هادی حق شناس امروز شنبه 8 خرداد در چهل و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: از 520 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و چغندر قند، یک سوم به دلیل خشکسالی برداشت نشده اند که بواسطه وزارت خانه های جهادکشاورزی و کشور، از هیات دولت تلاش داریم خسارات وارده را جبران کنیم.

وی افزود: با توجه به کاهشی بودن برداشت محصولات کشاورزی کارخانجات آرد با مشکل مواجه می شوند که تلاش داریم از طریق وزارت صمت امکان واردات گندم و رفع مشکل کارخانه های آرد را فراهم آوریم.

استاندار گلستان یادآور شد: خوشبختانه ابلاغیه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان انجام شده و می توان در تمام محدوده 12 هزار و 400 هکتار به اجرای پروژه بندرخشک پرداخت و از این طریق گام موثری در مسیر صنعتی شدن استان برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق شناس گفت: در واقع این جلسات برای بررسی و رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید و همچنین تحلیل مسایل اقتصادی استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی یک سوم محصولات کشاورزی گلستان را از بین برد

خشکسالی یک سوم محصولات کشاورزی گلستان را از بین برد