مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 13:302021-05-29سياسي

بوروکراسی مانع واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان شده است


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، گفت: کاروانسرای شاه عباسی سمنان از بند زندان رهایی یافته اما در بند ضوابط اداری مانده است.

- ، حمید رضا دوست محمدی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای شاه عباسی سمنان که سابقاً اداره کل زندان ها بود اما با دستور آیت الله رییسی به شهرداری و میراث فرهنگی واگذار شد، ابراز کرد: این مجموعه متأسفانه علی رغم اینکه از بند زندان رهایی یافته اما در بند ضوابط اداری است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری این اثر تاریخی به زندان از دهه 60 تاکنون، زخم های عمیقی به این بنای ارزشمند تاریخی زده است، ابراز کرد: کاروانسرای شاه عباسی در سال های 60 تا 63 به عنوان اداره میراث فرهنگی در حال بهره برداری بود و اداره میراث فرهنگی وقت نیز مرمت هایی در کاروانسرا انجام داد اما بدترین کاربری در این دهه به کاروانسرا داده و به زندان تغییر کاربری داده شد.

دستور رییس قوه قضاییه سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه مخالف کاربری موزه این کاروانسرا هستیم و برخی کاربری ها به دلیل افزودن الحاقات، هویت آثار تاریخی را از بین می برد، بیان کرد: تغییر کاربری کاروانسرا به زندان، زخم های عمیقی را به این اثر تاریخی مظلوم وارد کرده است از سوی دیگر متأسفانه علی رغم صدور دستور رییس قوه قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوروکراسی مانع واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان شده است

بوروکراسی مانع واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان شده است