مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 14:452021-05-28فرهنگي

راەاندازی کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین در سنندج


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از اجرای مراحل پایانی فاز اول کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین در محل عمارت تاریخی خسروآباد سنندج خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موزه فرهنگ مفاخر ایران زمین بعنوان نمادی از هویت اصیل، تاریخی، فرهنگی و هنری و همبستگی مردمان ولایات کهن ایران زمین در محدوده مرزهای سیاسی کنونی ایران اسلامی مقدس-خراسان، طبرستان، آذربایجان، کردستان، مکران و کرمان، کوهستان و عراق عجم، فارس، قومس، گیلان، خوزستان، سیستان، لرستان-و هم نمادی از همبستگی ملی ایران زمین در سنندج خواهد بود کە به زودی در محل عمارت تاریخی خسروآباد سنندج فاز نخست آن پس از دریافت تاییدیه طرح محتوایی از اداره کل موزه ها راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود: خوشبختانه این طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و در سال 1400 وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش موزها در معرفی بهتر و بیشتر و اصولی فرهنگ و تاریخ یک منطقه اظهار داشت: فاز اول این کاخ موزه در قصر اصلی مجموعه عمارت تاریخی خسروآباد راه اندازی می شود.

گویلیان گفت: مجموعه عمارت و باغ خسروآباد از شاخص ترین بناهای استان کردستان است که به شماره 1491 در فهرست آثار ملی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راەاندازی کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین در سنندج

راەاندازی کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین در سنندج