مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 06:152021-05-26سياسي

ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به پیگیری ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی میامی، گفت: تابستان امسال میزبان هیئتی از یونسکو خواهیم بود.

- ، حمید رضا دوست محمدی در نشستی با فعالان گردشگری شهرستان میامی به میزبانی یکی از بوم گردی های این شهرستان، با بیان اینکه کاروانسراهای استان سمنان به خصوص در میامی که مهد کاروانسراها است، ثبت جهانی خواهند شد، بیان کرد: پرونده ثبت جهانی این کاروانسراها در دست پیگیری است و مکاتبات انجام شده است.

وی با اشاره به کاروانسرای میامی و میاندشت و… به مثابه ظرفیت های عالی گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: تابستان امسال هیئتی ارزیاب از یونسکو به استان سمنان آمده و دست کم شش کاروانسرای قدیمی را در این استان مورد بررسی برای ثبت جهانی قرار می دهند.

ظرفیت های عظیم میامی در بحث گردشگری سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه میامی دارای ظرفیت های عظیم گردشگری است که از جمله آن می توان به تنها مسجد روباز استان سمنان اشاره کرد، گفت: تعامل با نهادهای مختلف به خصوص اوقاف و امور خیریه در ثبت جهانی و ملی آثار و ابنیه تاریخی ضرورت دارد.

دوست محمدی با بیان اینکه برای توسعه یک کشور دارای سند آمایش سرزمینی است، تاکید داشت: مقوله مهم در شهرستان میامی این است که بدانیم چه عاملی باعث پیشرفت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود

ثبت جهانی کاروانسرای میامی پیگیری می شود