مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 07:252021-05-25پزشكي

تولید موادی شبیه به بافت بدن به کمک هیدروژل ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، گروه های زیادی در سراسر جهان، در زمینه کاربرد های متعدد هیدروژل ها کار می کنند، مواد پلیمری حاوی مقدار زیادی آب، - پژوهشگران نشان دادند که با استفاده از هیدروژل می توان محصولاتی تولید کرد که هم قابلیت خودترمیم شوندگی داشته و هم ویژگی هایی شبیه به بافت بدن را دارا باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، گروه های زیادی در سراسر جهان، در زمینه کاربرد های متعدد هیدروژل ها کار می کنند، مواد پلیمری حاوی مقدار زیادی آب، که توانایی تولید ویژگی هایی شبیه به بافت های زیستی را دارند.

این جنبه به ویژه در زمینه پزشکی مهم است چرا که از مدت ها قبل ویژگی های این مواد را تشخیص داده و از آن ها استفاده می کنند.

برای جایگزینی بافت های آلی، هیدروژل ها باید دو ویژگی اساسی را داشته باشند: دارای پیچیدگی هندسی زیاد بوده و پس از متحمل شدن آسیب، دقیقاً مانند بافت های زنده بتواند خودبه خود بهبود یابند.

توسعه این مواد اکنون به لطف استفاده از چاپ سه بعدی ممکن شده است و می تواند آسان و ارزان باشد.

محققان در تیم MP 4 MNT (مواد و پردازش برای فناوری های میکرو و نانو) از گروه علم و فناوری کاربردی Politecnico di Torino، با هماهنگی پ فابریزیو پیرری، با استفاده از چاپ سه بعدی فعال شده توسط نور، برای اولین بار امکان تولید هیدروژل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید موادی شبیه به بافت بدن به کمک هیدروژل ها

تولید موادی شبیه به بافت بدن به کمک هیدروژل ها