مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 17:552021-05-24فرهنگي

موزه تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز راه اندازی می شود


مجموعه دستبافته های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی به وزارت میراث فرهنگی در موزه ای به نام او در مجموعه نصیرالملک شیراز به نمایش درمی آید.

- ، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم رونمایی و نمایشگاه منتخبی از مجموعه دستبافته های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی که در موزه فرش ایران برگزار شد، گفت: به زودی موزه ای به نام استاد در مجموعه نصیرالملک که یکی از مجموعه های مهم و نفیس ماست، راه اندازی می شود.

پرویز تناولی استاد برجسته ای هستند و این آثار حاصل تلاش 60 ساله استاد و بودن میان عشایر است.

او افزود: حدود 18 سال در استان فارس خدمت کردم و به خوبی با طوایف مختلف آشنا هستم و جنبه های مختلف ملموس، ناملموس و فرهنگی را در زندگی آن ها دیدم، بخشی از ایده ها و اندیشه های عشایر را می توان در دست بافته ها آن ها که به خوبی منعکس شده، مشاهده کرد.

در واقع نمایش قدرتمند و بسیار ارزشمند فرهنگی در آن نهفته است که افراد مختلفی از جمله استاد تناولی برای ایجاد خلاقیت در آثارشان استفاده کردند.

معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: 1408 اثری که استاد تناولی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا کردند، ما به دقت ثبت و ضبط خواهیم کرد و اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی در سامانه جام قرار خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز راه اندازی می شود

موزه تناولی در مجموعه نصیرالملک شیراز راه اندازی می شود