مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 06:252021-05-24پزشكي

آغاز مجدد جراحی پیوند کلیه در همدان/ کمبود متخصص نداریم


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: از اواخر این هفته یا هفته آینده اعمال جراحی مربوط به پیوند کلیه در همدان بعد از دوره ای توقف به دلیل همه گیری ویروس کرونا بار دیگر انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در همدان، مدتی است عمل پیوند کلیه در همدان انجام نمی شود و بیماران مجبورند برای این عمل به تهران بروند که گفته می شود در شرایط فعلی کرونا برای بسیاری از آنها امکان پذیر نیست.

برخی از بیماران توقف عمل پیوند در همدان را نبود متخصص می دانند و می گویند چون دکتر امیرزرگر احتمالا بازنشست شده است و جایگزینی برای او در استان نیست، دیگر این عمل در همدان انجام نمی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در این خصوص اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا پیوند زنده با محدودیت مواجه بوده چراکه حفظ شرایط ایمنی بیمار بسیار حائز اهمیت است.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه قرار بود در بیمارستان بهشتی مرکز عمل پیوند کلیه بار دیگر راه اندازی شود اما به خاطر وضعیت قرمز همدان و بالا رفتن آمار مراجعات و بستری ها در بیمارستان این اقدام متوقف شد گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان کاهش یافته می توانیم به زودی این مرکز را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با شیوع کرونا محدودیتی را برای پیوند زنده ایجاد کرده بود و از طرفی بیمارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مجدد جراحی پیوند کلیه در همدان/ کمبود متخصص نداریم

آغاز مجدد جراحی پیوند کلیه در همدان/ کمبود متخصص نداریم