مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 05:302021-05-24فرهنگي

راه اندازی نخستین موزه روستایی گلستان


اولین خانه موزه روستایی استان گلستان با حضور مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی در روستای فارسیان شهرستان آزادشهر افتتاح شد.

- ایسنا/گلستان اولین خانه موزه روستایی استان گلستان با حضور مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی در روستای فارسیان شهرستان آزادشهر افتتاح شد.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی در این مراسم گفت: خانه موزه روستایی پرسیان جزو گروهی از خانه موزه هاست که به عنوان مکانی برای نمایش اشیایی که بیشتر جنبه مردم شناسی دارد و همچنین معرفی سبک زندگی مردم از گذشته تا حال، راه اندازی می شود.

محمدرضا کارگر بیان کرد: بخشی از مجموعه پرسیان علاوه بر کاربری اقامتی به عنوان اقامتگاه بوم گردی، برای معرفی فرهنگ گذشته و نحوه زندگی مردم منطقه اختصاص داده شده است که می تواند عاملی برای جذب گردشگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این گونه خانه موزه های روستایی زمینه احیا فرهنگ جامعه را در یک منطقه فراهم می سازد که بسیار ارزشمند است.

کارگر گفت: پرداختن و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان گلستان موجب حفظ هویت این سرزمین و فرهنگ بومی منطقه است.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: در اقامتگاه های بوم گردی به رفتارهای گذشتگان که جزیی از فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین موزه روستایی گلستان

راه اندازی نخستین موزه روستایی گلستان