مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 15:452021-05-23اجتماعي

برنامه ای برای قطعی آب در کرمانشاه طی تابستان وجود ندارد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برنامه ای برای قطعی آب در این استان طی تابستان وجود ندارد.

- ، علیرضا کاکاوند بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش 40 درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و کاهش آبدهی بیش از 70 درصدی چشمه ها در استان کرمانشاه که عمده ترین منابع تأمین آب روستاهای این استان هستند، تنش آبی پیش بینی می شود.

وی افزود: میزان کاهش آبدهی چاه ها کمتر از کاهش آبدهی چشمه ها بوده اما در ماه های آینده این شرایط بدتر می شود، عدم وجود بارش برف به میزان قابل توجه که بیشترین تأثیر بر منابع آبی دارند، تنش آبی را در استان کرمانشاه افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سد گاوشان گفت: بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه توسط این سد تأمین شده که این مقدار کمتر از یک هزار لیتر بر ثانیه است، سایر منابع تأمین آب استان کرمانشاه زیرزمینی بوده که تأثیر خشکسالی به سرعت بر منابع زیرزمینی حادث می شود.

کاکاوند با بیان اینکه 2 هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب در حوزه روستایی و شهری استان کرمانشاه در سال جاری وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه روستایی در سال جاری 70 هزار نفر و در حوزه شهری 341 هزار نفر در معرض تنش آبی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ای برای قطعی آب در کرمانشاه طی تابستان وجود ندارد

برنامه ای برای قطعی آب در کرمانشاه طی تابستان وجود ندارد