مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 08:452021-05-23پزشكي

شناسایی جهش های کرونا در 3 آزمایشگاه کشور/ سرانجام انجام تست سریع در مطب ها


مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اقدامات انجام شده جهت افزایش ظرفیت تست در آزمایشگاه ها در موج چهارم کرونا را تشریح کرد.

- مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اقدامات انجام شده جهت افزایش ظرفیت تست در آزمایشگاه ها در موج چهارم کرونا را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیامک سمیعی_مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران، گفت در موج چهارم کرونا همه شاهد بودیم که با سایر موج ها از نظر ارتفاع تفاوت داشت و این موج بعد از یک تغییرات ژنتیکی که در ویروس اتفاق افتاده بود و با دیدن دیدن چنین رخدادی احتمال بروز موج های شدیدتر هم وجود دارد و باید خود را برای موج های شدیدتر هم آماده کنیم.

عدم توفیق در قطع زنجیره ویروس باعث چنین پدیده ای می شود.

برای ما آزمایشگاهی ها مهم بود که پاسخ متناسب به این موضوع بدهیم و این موضوع به این برمی گشت که چقدر ذخیره راهبردی و آمادگی داریم و درسی که از موج چهارم گرفتیم چه بود و چطور می خواهد در فعالیت های ما موثر باشد.

وی افزود: فعالیت چند ماه وزارت بهداشت بویژه حوزه هماهنگی بین المللی و سازمان جهانی بهداشت سبب شد ما بتوانیم در ماه های گذشته ظرفیت آزمایشگاهی کشور را افزایش دهیم و از 25 هزار تست در روز به 58 هزار تست در روز رسیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی جهش های کرونا در 3 آزمایشگاه کشور/ سرانجام انجام تست سریع در مطب ها

شناسایی جهش های کرونا در 3 آزمایشگاه کشور/ سرانجام انجام تست سریع در مطب ها