مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-23دانش

پتنت چاپ شده محقق ایرانی در US Patent گرنت شد


پتنت چاپ شده دکتر ثریا قیم پور محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در US Patent گرنت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ثریا قیم پور در مورد مراحل ثبت این اختراع بین المللی گفت: برای ثبت این اختراع در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در اواخر سال 1395 از طریق کانون پتنت ایران اقدام کردیم و پس از پیگیری های زیاد در تاریخ 24 می 2018 با شماره US-2018-0140738-A1 در USPTO برای چاپ مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: پس از طی مراحل داوری، سرانجام در تاریخ 17 مارس 2021 با گرنت شدن آن موافقت شده و در نهایت، این اختراع در تاریخ 6 آوریل 2021 با شماره پتنت US 10,967,095 B2 در USPTO ثبت شد.

قیمپور ادامه داد: در این طرح از انکپسوله کردن عصاره گیاهی در پلیمر طبیعی، ارزان قیمت و سازگار با پوست کتیرا جهت رهایش کنترل شده آن بر سطح زخم و همچنین افزایش طول عمر زخم پوش استفاده شده است.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از نوآوری های این اختراع می توان به کاربرد نوعی عصاره گیاهی بدون عوارض جانبی برای اولین بار در نانوکپسولهای قرار گرفته بر سطح پارچه پنبه ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این عصاره گیاهی، به تدریج بر روی زخم رها می شوند، اضافه کرد: در ساختار زخم پوش تهیه شده، از نانوذرات اکسید روی در راستای افزایش خاصیت ترمیم زخم استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتنت چاپ شده محقق ایرانی در US Patent گرنت شد

پتنت چاپ شده محقق ایرانی در US Patent گرنت شد