مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 16:552021-05-22اجتماعي

مشاهده و شناسایی یک گونه خزنده جدید در دزفول


رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محیط بانان ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید در این شهرستان شدند.

- اظهار کرد: در پی بررسی و پایش زیستگاه های حساس شمال شهرستان دزفول، محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان موفق به مشاهده یک گونه خزنده جدید به نام گکوی ناوپولک ایرانی و نام علمی Mediodactylus aspratilis برای اولین بار در دزفول شدند.

وی با بیان اینکه این خزنده توسط محیط بان حسن بهداروندی در معیت سایر همکاران مشاهده شد، افزود: این خزنده از راسته سوسمارها، خانواده گکو، تخم گذار و با طول تقریبی 6 سانتیمتر است که شب ها فعال بوده و در زیر تخته سنگ ها، چوب ها و غیره زیست می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول عنوان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی گونه های جانوری و گیاهی شهرستان در مدیریت اصولی و حفاظت از این ذخایر ژنتیکی از همه علاقه مندان، دانشجویان و اساتید این حوزه که تمایل به انجام فعالیت های پژوهشی مشترک دارند، حمایت معنوی به عمل خواهد آمد.

قپانچی پور در ادامه عنوان کرد: همچنین اداره محیط زیست دزفول به منظور ثبت و معرفی سایر گونه های حیات وحش منطقه به مجامع علمی، هر گونه مستندات جمع آوری شده را در این خصوص توسط افراد و با حفظ حقوق معنوی می پذیرد و از آنها استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده و شناسایی یک گونه خزنده جدید در دزفول

مشاهده و شناسایی یک گونه خزنده جدید در دزفول