مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:052021-05-22اقتصادي

خیز فارس برای جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: پیش بینی می شود، امسال بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان فارس جذب شود.

- ایسنا/فارس مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: پیش بینی می شود، امسال بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان فارس جذب شود.

بابک دایی شنبه اول خرداد به خبرنگاران گفت: سال گذشته بالغ بر 930 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان فارس در قالب 21 طرح جلب شد که پیش بینی می شود این رقم در سال 1400 به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

او با بیان اینکه بیشترین ظرفیت فارس در حوزه جلب سرمایه گذاران خارجی مربوط به انرژی های خورشیدی است، اضافه کرد: پس از این، حوزه گردشگری و توریسم سلامت و بعد از آن حوزه صنعت، معدن، پتروشیمی و نفت و گاز، بالاترین ظرفیت را برای جلب سرمایه گذاران خارجی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با یادآوری این موضوع که فارس با صدور 932 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی برای 21 طرح در قالب 5 طرح در سال گذشته، رتبه نخست کشور را در جلب سرمایه گذار خارجی به دست آورد، ادامه داد: از این 21 طرح، 18 طرح آن شامل طرح مزرعه خورشیدی به ظرفیت 200مگاوات در قالب 7 طرح توسط سرمایه گذاران ترکیه ای در آباده و یک طرح دیگر در قالب 11 طرح مزرعه خورشیدی به ظرفیت 431 مگاوات توسط سرمایه گذاران ترکیه در بوانات در حوزه انرژی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز فارس برای جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی

خیز فارس برای جذب بیش از یک میلیارد دلار سرمایه خارجی