مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 03:352021-05-22اقتصادي

ابتذال حکمرانی در دولت روحانی/ دولتی که شعار تدبیر و عقلانیت می داد


حراج 62 تن سکه، دادن ارز یارانه ای برای سفرهای خارجی، تبدیل شدن پوشک به مساله اصلی کشور، واگذاری سهام شرکت های بورسی به بانک ها در ستاد کرونا و تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ از جمله مصادیق ابتذال حکمرانی در دولت روحانی است، - به نیمه دوم سال 96 یعنی چند ماه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد، زمانی که قیمت سکه همگام با نرخ ارز روند رو به رشد پیدا کرده بود.

با فشارهای رییس جمهور بر بانک مرکزی، از بهمن ماه 96 پیش فروش سکه با عاملیت بانک ملی و بانک کارگشایی آغاز شد.

هدف از اجرای این سیاست، نخست جمع کردن بخشی از نقدینگی در بازار و دوم اثرگذاری بر قیمت سکه و به تبع آن کاهش قیمت دلار بود.

بعد از اعلام نرخ 4200 تومان به عنوان نرخ رسمی ارز توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در تاریخ 20 فروردین ماه 97 و با تاکید شخص رییس جمهور، نرخ سکه بر مبنای ارز 4200 تومانی تعیین شد و به این ترتیب فاصله بین قیمت پیش فروش سکه و بازار آزاد زیاد شد و هر روز هم این فاصله بیشتر می شد.

در نتیجه، تقاضای خرید سکه تبدیل به هجوم خرید شد به گونه ای که عده ای وام های میلیاردی گرفتند و با آن تسهیلات، هزاران سکه ارزان پیش خرید کردند.

کارشناسان اعتقاد دارند فروش قیمت سکه با قیمت مشخص در شرایطی که ریال در حال کاهش ارزش خود بود و با توجه به اینکه طلا همواره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتذال حکمرانی در دولت روحانی/ دولتی که شعار تدبیر و عقلانیت می داد

ابتذال حکمرانی در دولت روحانی/ دولتی که شعار تدبیر و عقلانیت می داد