مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-21اجتماعي

2 پدیده نجومی در هفته آینده/ تماشای «ابرماه» را از دست ندهید


سه شنبه هفته آینده کره ماه به نزدیک ترین فاصله به زمین خواهد رسید که جزر و مدهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، در تاریخ 25 مه سال 2021 (سه شنبه 4 خرداد) و در ساعت 10 شب به وقت گرینویچ کره ماه به نزدیک ترین فاصله به زمین خواهد رسید که جزر و مدهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

ابرماه زمانی دیده می شود که ماه در مدار بیضوی خود به دور زمین، در نزدیک ترین (90 درصد) فاصله با ما قرار می گیرد؛ به عبارت دیگر، مدار حرکت ماه گرداگرد زمین دایره کامل نیست بلکه بیشتر حالت بیضی دارد و به این ترتیب، گاه ماه به زمین نزدیکتر و زمانی دورتر می شود به گفته کارشناسان نجوم، در شب 25 تا 27 مه (سه شنبه تا پنج شنبه)، ناظران در اقیانوسیه، هاوایی، شرق آسیا و قطب جنوب یک ماه گرفتگی را که همزمان با نزدیکترین نزدیک شدن ماه به زمین است نیز مشاهده می کنند.

براساس داده های موجود، تاریخ این ماه گرفتگی دو روز طول می کشد زیرا منطقه ای که قابل مشاهده خواهد بود از خط خط روزگردان عبور می کند.

ماه گرفتگی یا خُسوف هنگامی روی می دهد که کره ماه در حالت بدر و وضعیت مقابله قرار داشته و سایه زمین بر روی آن بیافتد یا به عبارتی ماه وارد مخروط سایه زمین شود؛(زمین بین ماه و خورشید قرار گیرد).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 پدیده نجومی در هفته آینده/ تماشای «ابرماه» را از دست ندهید

2 پدیده نجومی در هفته آینده/ تماشای «ابرماه» را از دست ندهید