مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-21بين الملل

اخباری از احتمال کشته یا مجروح شدن رهبر بوکوحرام در درگیری با داعش


مقام های اطلاعاتی نیجریه ادعا کردند که رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در پی بالا گرفتن درگیری بین شبه نظامیان تحت امرش با تروریست های وابسته به داعش یا کشته و یا به شدت زخمی شده است.

- مقام های اطلاعاتی نیجریه ادعا کردند که رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در پی بالا گرفتن درگیری بین شبه نظامیان تحت امرش با تروریست های وابسته به داعش یا کشته و یا به شدت زخمی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش روزنامه گاردین، این مقام ها ادعا کردند ابوبکر شیکاو، رهبر گروه بوکوحرام روز چهارشنبه در پی محاصره شدن از سوی شبه نظامیان شاخه داعش و پی بردن به این که تعداد نیروهای وی کمتر از شبه نظامیان وابسته به داعش است از تسلیم کردن خودش سر باز زده و برای خودکشی تلاش کرده است.

اوایل سال جاری میلادی شاخه وابسته به داعش در غرب آفریقا حمله ای را به جنگل سامبیسا، از مخفی گاه های بوکوحرام، به راه انداخت.

تحلیلگران می گویند داعش اکنون در منطقه ساحل در آفریقا تبدیل به یک نیروی قدرتمندتر شده و کنترل اراضی وسیعی را به دست آورده است.

با این حال یک مقام بوکوحرام در ایالت بورنو ادعاهای مطرح شده درباره ابوبکر شیکاو را رد کرده و آن را جدیدترین مورد از ادعاهای غلط سرویس های اطلاعاتی درباره از بین رفتن این رهبر تروریست خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخباری از احتمال کشته یا مجروح شدن رهبر بوکوحرام در درگیری با داعش

اخباری از احتمال کشته یا مجروح شدن رهبر بوکوحرام در درگیری با داعش