مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 19:152021-05-19سياسي

اسناد مربوط به بقیع باید ترجمه و منتشر شود


رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت کار جمعی بر اسناد قبرستان بقیع خواستار ترجمه و انتشار این اسناد برای آگاهی بخشی همه جهانیان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در گردهمایی بین المللی بقیع، حرم اهل بیت (ع) و اصحاب پیامبر اکرم (ص) که در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد با اشاره به لزوم گسترش کار پژوهشی درباره قبرستان بقیع اظهار کرد: تاریخچه این قبرستان و توجه حضرت رسول الله (ص) به این مکان شایسته توجه ویژه است، بویژه آن که حضرت در دوران حیات مکررا در قبرستان بقیع حضور می یافتند و می فرمودند من مأمور شده ام تا برای اهل بقیع طلب مغفرت کنم.

وی در ادامه به مدفونین در این قبرستان توجه داد و گفت: غیر از چهار امام معصوم ما شیعیان، چهره های برجسته دیگری مانند صحابه باوفای پیامبر (ص)، عباس عموی پیامبر، فاطمه بنت اسد و همچنین دختران، همسران و عمه های پیامبر (ص) نیز از جمله مدفونین در این قبرستان هستند که باید آن ها را بیشتر بشناسیم و بشناسانیم.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین افزود: باید ببینیم انگیزه وهابی ها از تخریب قبور قبرستان بقیع چه بوده است، بویژه آن که برخی اسناد از تحریک انگلیسی ها به این موضوع حکایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد مربوط به بقیع باید ترجمه و منتشر شود

اسناد مربوط به بقیع باید ترجمه و منتشر شود