مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 19:202021-05-18پزشكي

خطر آلوده شدن بهترین ماده غذاییِ طبیعت به مواد شیمیایی


یک مطالعه جدید سطح مواد شیمیایی مسموم کننده «پی اف تِی اس» (مواد شیمیایی پایدار) در نمونه شیر 50 مادر آمریکایی را «نگران کننده» توصیف کرده است.

- خطر آلوده شدن "بهترین ماده غذاییِ طبیعت" به مواد شیمیایی یک مطالعه جدید سطح مواد شیمیایی مسموم کننده پی اف تِی اس (مواد شیمیایی پایدار) در نمونه شیر 50 مادر آمریکایی را نگران کننده توصیف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج این مطالعه که ابتدا در نشریه گاردین منتشرشد، نشان می دهد که میزان مواد شیمیایی مسموم کننده در شیر این مادران حدود 2000 برابر میزانی بوده است که کارشناسان بهداشتی ایمن خوانده اند.

اریکا شرِدِر، یکی از مولفان این گزارش به روزنامه گاردین گفت: این مطالعه نشان می دهد که احتمالا شیر مادران در سراسر آمریکا مسموم بوده و این مواد شیمیایی آنچه را قرار است بهترین ماده غذایی در طبیعت باشد، آلوده کرده اند.

عناصر پُلیفلوروُآلکیل و پِر که به پی اف اِی اس یا مواد شیمیایی پایدار موسوم هستند پس از رها شدن در اتمسفر به آسانی تجزیه نمی شوند.

این رشته مواد شیمیایی به دلیل ماهیت مقاومشان در محصولات متعدد مصرفی مثل مواد تمیزکننده، وسائل و ظروف آشپزخانه، بسته بندی مواد غذایی و ابزار فرآوری مواد غذایی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر آلوده شدن بهترین ماده غذاییِ طبیعت به مواد شیمیایی

خطر آلوده شدن بهترین ماده غذاییِ طبیعت به مواد شیمیایی