مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 14:202021-05-18اقتصادي

81 هزار تن نهاده دامی سال گذشته در خراسان جنوبی توزیع شد


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد که 81 هزار تن انواع نهاده های دامی سال گذشته در بین دامداران استان توزیع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، با توجه به تداوم خشکسالی در خراسان جنوبی دامداران استان برای تامین علوفه و نهاده های دامی با مشکل جدی مواجه اند که در راستای رفع این دغدغه، جهاد کشاورزی استان در فروردین ماه 14 هزار و اردیبهشت 18 هزار تن نهاده دامی را توزیع کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس با موضوع ابلاغ سهمیه جدید نهاده های دامی و مشوق های خرید که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی های سال 98 در خراسان جنوبی و وجود علوفه های مرتعی در استان تعداد قابل توجهی از دامداران اقدام به خرید دام کرده و جمعیت دام استان طی این سال ها افزایش یافته است.

توزیع 81 هزار تن نهاده در سال گذشته ابراهیمی افزود: با این وجود در سال گذشته و فروردین ماه امسال که شاهد بارندگی خوبی در استان نبودیم مراتع استان به شدت خشک و خشکسالی سال گذشته طی نیم قرن اخیر در استان بی سابقه گزارش شده است.

وی ادامه داد: با این شرایط جمعیت دام استان افزایش و مراتع استان به شدت خشک و بدون علوفه بود و تعادلی بین مراتع و دام موجود در استان وجود نداشت و دامداران برای تغذیه دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

81 هزار تن نهاده دامی سال گذشته در خراسان جنوبی توزیع شد

81 هزار تن نهاده دامی سال گذشته در خراسان جنوبی توزیع شد