مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:502021-05-18سياسي

کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت /خطر چاله عمیق جمعیتی


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر این روند تقلیل جمعیت بیشتر شود جامعه رو به پیری رفته و جامعه جوان کم می شود و یک حلقه مفقوده ما بین جمعیت تازه متولد شده و پیر شده ایجاد می شود یعنی یک چاله عمیق جمعیتی ایجاد می شود و این بسیار برای یک مملکت خطرناک است.

- ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر این روند تقلیل جمعیت بیشتر شود جامعه رو به پیری رفته و جامعه جوان کم می شود و یک حلقه مفقوده ما بین جمعیت تازه متولد شده و پیر شده ایجاد می شود یعنی یک چاله عمیق جمعیتی ایجاد می شود و این بسیار برای یک مملکت خطرناک است.

آیت الله صفایی بوشهری در وبینار تبیین طرح جوانی جمعیت و سلامت خانواده با بیان اینکه مسئله جمعیت در تمامی ادوار تاریخ به عنوان یک مقوله راهبردی مطرح بوده است، اظهار کرد: هر جامعه ای که دارای جمعیتی پرشمارتر، کاراتر و دارای محصولات بروز و فوق روزتر بوده، قدرت اقتدار بیشتری نسبت به دیگر جوامع داشته است.

وی افزود: جامعه ای که دارای جمعیت کمتر، ناکارآمد و بدون محصولات بروز و فوق روز بوده، تحت سلطه قرار خواهد گرفت، بنابراین مقوله مدیریت جمعیت و رشد متناسب آن نقش مهمی در استقلال کشور در تمدن آفرینی و در مسائل مهم خانوادگی و عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت /خطر چاله عمیق جمعیتی

کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت /خطر چاله عمیق جمعیتی